Off shoulder-udsalg

Sommerferie med børn: Glamping i Sydfrankrig

Annonce / Kommercielt samarbejde med Eurocamp Danmark

For knapt 2 uger siden vendte vi hjem til Danmark efter en uge i det sydfranske, nærmere betegnet Port Grimaud ved Saint Tropez. En uge på det 5-stjernede Camping Holiday Marina Resort i mobilhome, med god plads til os alle 4. Ugen blev brugt ved poolen, i legeområdet, i restauranten og udenfor mobilhomen, hvor der var en træterasse og liggestole. Vi spiste lune croissants, spiste en masse is, drak rosé og icetea (gæt selv hvem der drak hvad ;-) ) og gik alle sammen meget trætte i seng hver aften.

Vi fløj derned. Først fra Billund – Frankfurt, og derefter fra Frankfurt-Nice. I Nice havde vi lejet en bil, og vi kørte derefter i en time for at nå til campingpladsen. En anden gang vil jeg helt sikkert sørge for, at flyve direkte. Det var desværre ikke en mulighed, og derfor var der ikke rigtig noget at stille op ift. mellemlandingen. Jeg vil dog sige, at turen gik SÅ fint. Drengene elskede flyet, de synes lufthavnene var top-spændende, og de var så tålmodige hele turen. Jeg havde ærlig talt været lidt nervøs for, hvordan det mon skulle gå. Det var spild af bekymring, som det jo oftest er.

Selve mobilhomen hedder Azure, og har et soveværelse, 2 værelser, et badeværelse, et wc og et køkken/stue. Der var virkelig fint med plads til os, og drengene kunne få et værelse hver. Der er aircondition, hvilket vi virkelig var glade for om eftermiddagen, når vi kom hjem fra poolen!

Speaking of pool, så er der altså ikke en finger at sætte på campingpladsens pool-område. Vi var så imponerede over service-niveauet! Der var en livredder med en parasol klar så snart du havde fundet en plads, og alle solsengene havde en lækker tyk madras. Man lå simpelthen så godt! Gid man havde mere tid til at ligge ned ;-) Pladsen var til enhver tid pæn og ren, og der blev virkelig gjort noget ud af det.

Vi fløj med Lufthansa, og børnene fik tegnesager og mad undervejs – og gratis drikkevarer. Vi havde ikke en helt masse med som underholdning. Vi havde taget iPad, tyggegummi og vingummibamser med til når vi skulle lette og lande. Drengene har begge dræn i ørerne, så de døjede ikke med propper. De syntes begge, at det var en fest når vi skulle lette og lande, så jeg har ikke de vilde råd til flyveturen – det gik ret meget som smurt.

Det var vores første tur sydpå med børn, og jeg synes helt klart at det var rart at starte ud med at flyve. Næste år tror jeg vi har mod på at køre selv, nu hvor vi har set hvor tålmodige drengene rent faktisk var. Det giver en anden frihed, at man selv kan bestemme hvornår man kører både afsted og hjem.

Vi havde faktisk ikke pakket voldsomt meget i kufferterne. Men vi havde tager havregryn med, og det var virkelig heldigt, for det er ikke nemt at finde i Frankrig! Og så havde vi bestilt en af Eurocamps velkomstpakker, så der var opvaskemiddel, kaffe, vand og andre nødvendigheder til den første dag eller to. Det kan klart anbefales, så man ikke skal jagte ud for at handle med det samme!

Vi tog tingene i et meget roligt tempo, fordi vi har børn der trives godt med det. Der behøver ikke ske alt for meget hele tiden, og de er ret afhængige af at blive puttet til natten uden at det bliver alt for sent. Vi havde faktisk troet, at deres puttetider ville blive skubbet lidt dernede, i forhold til at der var så meget spændende at lave og at kigge på. Men de gik ud som et lys senest omkring klokken 19.00, som de også gør herhjemme. Så der var god tid til at drikke rosé og kolde øl på terassen om aftenen. Og hvis man ser bort fra mit gigantiske myggestik, så var aftenerne simpelthen skønne i det sydlandske klima!

Der er fordele og ulemper ved alle former for ferie, men både Mads og jeg er ret sikre på, at det bliver en form for camping igen næste år. Det harmonerer bare ret fedt med små børn! :-)

Vil du gerne følge mere med? :-) Du kan følge med på instagram @sanneagersnap, facebook @incredibaby.

2 kommentarer

• Charlotte

Hejsa.
    Dejligt at læse din beskrivelse! Vi rejser ned til samme campingplads i næste uge, så det er skønt at høre, at det er et fint sted. Hvis du har tips eller anbefalinger af restauranter, ting at se eller andet vil jeg meget gerne høre fra dig.
    Fortsat god sommer😎🌞

Siden  ·  Svar på kommentar
    • Incredibaby

Hej Charlotte,

Ej hvor skønt – jeg er drønmisundelig!
      Jeg synes I skal gå et smut ind til Port Grimaud – det er så hyggeligt derinde! Der er mange fine restauranter – aner ikke hvad den hed, der hvor vi spiste faktisk. Men de fleste er meget alá det samme, så det ud til :-)
      Hvis I skal handle skal I køre ind i Geant, som er et kolo-enormt-stort hypermarked! De har alt – og deres Lavazza guld kaffe er virkelig billigt! All-time yndlings kaffe! ;-) På Campingpladsen er der en lille shop, som hver morgen bager friske croissants og baguettes. Vi gik derop hver eneste morgen – det er simpelthen så mega lækkert! Og så må man ikke have badeshorts på i poolen – al badetøj skal være lavet af lycra (Mads købte et par badeshorts i lycra inde i Port Grimaud). UV-badetøj er i øvrigt også lycra, så ingen problemer der :-)